Så här funkar det i våra festvåningar

När man hyr någon av våra lokaler förbinder man sig att också anlita oss för all lagad mat, samtliga drycker, porslin, dukar, servetter samt serveringspersonal.

Man kan själv stå för bordsdekor/blommor , bröllopstårta samt ev. snacks & godis.

Vi börjar ofta med en visning av lokalen för att ni ska kunna känna in miljön. Interiörbilder från Sörby herrgård & Mässen finns under bildgalleriet på hemsidan.

Vi tar gärna fram ett kostnadsförslag för just er fest.

Ofta följer vi upp med ett möte lite närmare er bokning då vi tillsammans planerar er fest och hjälper er med tips om mat & dryck samt bordsplacering.

Våra menyer finns på hemsidan, men vi kan även tillgodose era egna personliga önskemål. Samma vecka som er fest har vi ett slutmöte då ni också

vid behov kan kvittera ut en nyckel till festvåningen för at själva kunna komma och lämna in era saker. Nyckeln återlämnas senast måndagen efter er fest (vid lördagsuthyrning).

Då ni bokar lokalen skickas ett hyreskontrakt som returneras med er underskrift.

 

Lokalhyran betalas ca 3 månader innan.

Lokalhyra Sörby Herrgård Lördag 6000:-/ inkl. städning

Lokalhyra Mässen Lördag 2500:-/ inkl. städning

Resterande belopp faktureras i efterskott.

Kuvertavgift: inkl. linnedukar, linneservetter, ljus i kandelabrar & i lokalen, komplett glas, bestick & porslin, is, drinkpinnar,
sugrör mm. 60:-/ pers

Kaffe/The tillkommer till menypriset med 19:-/ pers

Ni står själva för blommor & övrig dekor samt egna snacks, godis.

Ev. tårta ordnar ni själva, vi samarbetar med bla. Nelinskonditoriet.

Vi ombesörjer transporten från Nelins till våra festvåningar.

All mat, samtliga drycker inkl. kaffe skall dock tas från oss, samt att serveringspersonal engageras genom oss.

Vi arbetar med 1 servicepersonal per 18 gäster. Serveringspersonal á 320:-/ arbetstimma.

Kostnad för tre personal (upp till 54 gäster) om gästerna anländer 16.30 med bar till 01.00 ca 9920:-

Kostnad för fyra personal (upp till 76 gäster) med tider som ovan ca 12480:-

Bar inkl. 2 personal(Obligatoriskt) mellan 01.00-03.00 debiteras 1500:-/ timme

Serveringspersonalen startar upp 2,5 tim innan gästerna anländer & sköter då möblering, dukning, dekor med era blommor, festprogram,
placeringskort, iordningställande för drink och bar.

Personalen sköter under kvällen all servering, möblering, disk & bar och minst två personal är kvar till sist och ansvarar för att huset är
återställt, släckt & larmas på ett korrekt sätt.

Vi har serveringstillstånd till 03.00 om ni så önskar.

När det gäller drycker debiterar vi endast det som går åt vilket gör att totalkostnaden kan variera något. Vissa gäster vill kanske dricka
alkoholfritt eller öl vilket minska er vinåtgång.

Vi har bra viner från 170:-/ flaska.

En normal åtgång ser ut på följande sätt

Mousserande vin till drink: 1 flaska/5 pers dvs. ett glas med påfyllning

Vitt vin till en förrätt: 1 flaska/ 5 pers dvs. ett glas

Rött vin till varmrätt: 1 flaska/ 3 pers dvs. ett glas med två påfyllningar

På 50 personer gör detta en uppskattad åtgång på 37 flaskor. Ca 118:-/ pers

Självklart har vi alkoholhaltiga alternativ för drink, middag & bar.

Dessertvin ca 6 cl från 20:-/ pers

Mousserande sött vin 7 pers per flaska

Från 170:-/ flaska

Avec-Cognac, wiskey, likör 4 cl 60:-/ pers

Observera att vi endast debiterar för så många som åtgår.

Vi tillhandahåller bemannad bar med ett varierat utbud.

Här är det vanligt att era gäster betalar själva men vi kan också debitera er efter avräkning.

Vi tar både kontanter & kort.

Exempelpriser i baren.

Kvällens Öl 33 cl 35:-

Cider 33 cl 40:-

Glas vin 35:-

Drink 4 cl 80:-

Samtliga priser inkl. moms

Salong

Bröllop

Champagne